Podjetja, ki negujejo sproščenost, razvijajo visoko čustveno inteligenco, jasen um, zavedanje in jim zadovoljstvo zaposlenih pomeni največ, s človeškim kapitalom ustvarjajo edinstvene priložnosti.
Intenzivna delavnica obvladovanja stresa pomaga posameznikom, da se skozi učenje specifičnih tehnik naučijo obvladati stres in prepoznajo lastne vedenjske in mentalne vzorce ter omejitve, ki so najpogosteje vzrok stresa, ki ga doživljajo. Mehanizmi, ki skozi prepoznavo in regulacijo stresorjev dvigujejo čustveno inteligenco, pripomorejo k samoobvladovanju, zavedanju in učinkovitem obvladovanju odnosov na delovnem mestu.
Zadovoljen in miren človek dela več, boljše in je organizaciji lojalen.
Planiranje v naprej in izobraževanje kadra s sistemskim in fokusiranim obvladovanjem stresa je v tujini že nekaj časa zgled dobre prakse. Tak pristop lahko prepreči resne izgube kapitala zaradi absentizma, prezentizma in fluktuacije zaposlenih.
Cilj poglobljenih delavnic za obvladovanje stresa je dvigniti produktivnost in zadovoljstvo zaposlenih na delovnem mestu. S tem skozi specifične tehnike zaposleni najdejo njihov življenjski in delovni smisel, se naučijo strokovne in učinkovite tehnike sprostitve in odpravijo vzroke za stres na vseh treh nivojih (intelektualnem, čustvenem in duhovnem).
S takim poglobljenim načinom lahko dosežemo trajen rezultat, ki presega zgolj delovne okvirje.
Zakaj je naša ponudba na trgu unikatna?
Obvladovanje stresa je kompleksna veščina, ki je ljudje ne morejo obvladali samo z ozaveščajem misli, stiskal, z učenjem tehnik dihanja in sproščanja. S takim pristopom kratkotrajno sicer lahko omilimo nekatere simptome, ( ti kažejo na globje psihične poškodbe ), ne moremo pa računati na trajen rezultat.
Pri ozaveščanju kaj obvladovanje stresa sploh pomeni, govorim tudi o nevarnostih, ki jih srečujete pri pristopih obvladovanja stresa, saj je upravljanje s stikali, transferjem in nepravilna aplikacija tehnik na na specifične osebnostne strukture lahko nevarno orodje. Z neprepoznavanjem mejnih in psihotičnih struktur udeležencev je tveganje za povzročitev hude duševne bolezni ( psihoza ) zelo verjetna.
Ena najpomembnješih točk pri obvladovanju stresa je poznavaje vzroka stresa. Paziti je traba, da čkovek ne potlači vzrok nazaj v nezavedno ( razvija spet napačen vzorec), ali pa uporabi drug obrambni mehanizem ( racionalizacija in intelektualizacija, kompenzacija in projekcija, etc...), z mislijo, da je naredil spremembo.
Zato ljudje upravičeno dvomijo o učinkovitosti nekaterih pristopov, ker so resnično neučinkoviti. Še več. Škodljivivi so. Čez mesec dni se udeleženci takih tečajev ponovno srečujejo z napačnimi prepričanji in enakim ali višjim nivojem stresa.
Vaš potrebe in težave so okvir za program:
Vsaka skupina se sooča z edinstvenimi stresorji, ima svojo dinamiko in energijo, zato vsak načrt programov zgradimo skupaj na temeljiti predhodni analizi. Tako lahko ukrepe prilagodimo potrebam skupine, okolici in razpoložljivemu času. Program obvladovanja stresa v osnutku zajema:
Okvirna vsebina programa obvladovanja stresa
1. IZVOR IN PONOTRANJENOST STRESA: Vsak posameznik je edinstven splet miselnih in vedenjskih vzorcev, temelječih v družini, okolici in pridobljenem znanju. Vse to človek uporablja, kadar vklaplja preživetveni mehanizem. Zato so vzroki za stres pri vsakem človeku tako različni, kot so različni njihovi karakterji. Odgovori na vprašanje zakaj smo tako zaskrbljeni, živčni, prestrašeni, užaljeni ali ogroženi se vedno skriva v našem najožjem bistvu. Distanca do stresnih okoliščin je možna, ko uvidimo stres le kot notranji odziv na okoliščine. Dvojna perspektiva stresa in razdvojevanje okoliščin od doživljanja pomaga odvzeti naboj vsakdanjemu stresu.
3. ČUSTVENA INTELIGENCA - ČUSTVENO RAVNOVESJE: Ljudje pogosto enačijo čustveno inteligenco z dobroto, pa to ne more biti bolj daleč od resnice. 4 stebri ČI so pogoj za ravnovesje posameznika, ta pa je osnovna zdrava celica organizacije. Organizacija je močna le toliko kot je močan njen najšibkejši člen. Notranji mir in manj obremenjeni mentalni procesi so najpogostejši cilj tistih, katerih stres je postal kroničen in patološki.
4. USKLADITEV IN GRADITEV VREDNOSTNEGA SISTEMA ORGANIZACIJE IN POSAMEZNIKOV: Kako sinhronizirati vrednote posameznika z vrednotami organizacije?
5. POZITIVNOST: Gre za mit ali nevednost?
6. ODNOSI KOT VIR STRESA V PODJETJU: Kadar četrti steber čustvene inteligence v organizaciji deluje dobro, lahko pričakujemo od zaposlenih sodelovanje, timsko delo, dobro reševanje konfliktov, kvalitetno komunikacijo in kot končni rezultat tudi željeno ciljno usmerjenost.
7. TEHNIKE OBVLADOVANJA STRESA:
Kaj pridobite s programi obvladovanja stresa na delovnem mestu?
Mogoče vas bo zanimalo:
Zakon o varnosti in zdravju pri delu od delodajalcev zahteva, da na delovnem mestu obvladujejo psihosocialna tveganja ter zagotavljajo promocijo zdravja.
Pod psihosocialna tveganja zakonodajalec razume dejavnike v delovnem okolju, ki povzročijo preobremenjenost in stres zaradi socialnih in organizacijskih pogojev dela. Sem spada stres, konflikti med zaposlenimi, slaba ali neustrezna komunikacija, slabo opredeljena hierarhija odnosov v delovni organizaciji ipd.
V državah Evropske unije stres prizadene 28 % zaposlenih, v Sloveniji pa kar približno 45 %. Ti podatki nakazujejo, da bo področju stresa na delovnem mestu potrebno nameniti več pozornosti.
Za delovne organizacije, v katerih zaposleni doživljajo veliko poklicnega stresa, so tako značilni:
S tem, ko v delovne organizacije implementirajo ustrezne ukrepe za obvladovanje stresa, vplivajo na zmanjšanje omenjenih pojavov.
Ekonomska posledica stresa (po Eurofoundu ) pravi, da je izguba BDP-ja minimalno od 4-7 % .
Evropske raziskave so pokazale, da se z uvedbo različnih programov za zmanjševanje stresa na delovnem mestu v podjetja :
Več o tem, kaj si želite in kaj bi potrebovali, mi lahko poveste tudi osebno, na krajšem sestanku ali po telefonu.
Večkrat dobim vprašanje o tem kakšna je razlika med psihoterapevtom, psihiatrom in psihologom. Dobro je vedeti razlike med njimi, da vemo, kdaj se obrniti na koga od njih.
Mnogo ljudi ne ve, da so to tri popolnoma različna polja stroke znotraj poznavanja in ravnanja človeško psiho. Ker je coaching v zadnjih 10 letih postal eden prepoznavnih načinov upravljanja z ljudmi, ga v primernem kontekstu umeščam v ta zapis.