Kaj je čustvena inteligenca (ČI)?

Čustvena inteligenca je sposobnost posameznikov, da prepoznajo svoja čustva in čustva drugih, razločijo med različnimi občutki in jih ustrezno označijo, uporabijo čustvene informacije za usmerjanje mišljenja in vedenja ter upravljajo in/ali prilagodijo čustva tako, da se prilagodijo okolju ali cilju. 

»Salovay, Mayer«

 

Visoka čustvena inteligenca pomeni ozaveščenost

Čustvena inteligenca vključuje opažanje, označevanje in razlaganje naših čustev in čustev drugih. Na tak način vključujemo naše občutke in intuicijo v razmišljanje. Čustvena inteligenca se zato odraža v tem, kar oseba v tem trenutku počne, ker je vedenje posledica misli ( zavednih in nezavednih).  Brez zavesti o tem, kaj v tem trenutku razmišljamo in kako ter zakaj se tako vedemo, težko govorimo o čustveni inteligenci.

 

 

Čustvena inteligenca omogoča samoupravljanje

Čustvena inteligenca vpliva na to, kako ljudje sebe obvladujejo in kako lahko dobijo najboljše iz sebe in svojega karakterja. Na primer, uporaba popolnega intelektualnega potenciala pod pritiskom zahteva učinkovito regulacijo čustev. V praktičnem smislu je čustvena inteligenca bistveno orodje za prepoznavanje in odstranjevanje omejevalnih prepričanj ali navad in njihovo nadomestitvijo.

Obvladovanje čustev v trenutku, ko to najbnolj potrebujemo (konfliktna situacija), ne pomeni samo dobre stopnje ozaveščenosti, ampak tudi primerno regulacijo čustvenih impulzov, kar je v poslovnem svetu ena najbolj zaželjenih medodnosnih veščin.

 

 

Dobra čustvena inteligenca omogoča dobre odnose

Čustva imajo pomembno socialno funkcijo. Povečujejo našo zavest o drugih, zagotavljajo informacije o prespektivi drugih in razumevanje, zakaj se drugi obnašajo tako, kot se. Čustvena inteligenca se zato nanaša na sposobnost prilagajanja našega vedenja v družbenem kontekstu, kjer se danes veliko pojavlja tudi izraz socialna inteligenca. Ta kaže na razvoj socialnih veščin, kot so: dobra komunikacija, toleranca, razvita perspektiva, učikovito reševanje konfliktov, sodelovanje in pomoč, občutek povezanosti, timsko delo, ipd,...

 

 

Razvijanje čustvene inteligence

Kot vsaka druga veščina se tudi čustvena inteligenca lahko razvija in raste. Pogoj za to je delo na sebi, kar pa zahteva prakso. Opazovanje in upravljanje naših stališč, čustev in obnašanja v spreminjajočem se družbenem kontekstu je zato stalen in neizogiben proces, če želimo v poslovnem svetu dobro delovati.

 

 

 

E-novice

Prijavite se in poslali vam bomo brezplačen posnetek vodene sprostitve
S prijavo soglašam, da se posredovani podatki uporabijo za namene poslovne komunikacije. Več o politiki zasebnosti.

Zadnja objava na blogu

12.08.2019
Kako ravnati s pasivno agresivnim sodelavcem?

Pasivna agresija je izrazit simptom Slovencev. Povprečen Slovenec je raje tiho, ko da bi tvegal z jasnim mnenjem izpostaviti svoj prav, ker je bil naučen biti pasiven. To je del naše kulture, mentalitete, vzgoje, narodne nezrelosti, odvisnosti, majhnosti, ipd,…

Pasivno bi bilo reči, da se tega ne da spremeniti. Globlji vpogled v ta mehanizem in znanje o tem kako ga preseči,  sta le prva v vrsti, da ozavestimo najprej sebe in s tem pomagamo k dvigu čustvene inteligence okolice.

Sledite nam

Beyondmind socialna omrežja