Kako ostati v krizi čustveno stabilen in kako iz krize zase dobiti največ

09.04.2020

Kriza vedno deluje tako, da pospeši procese, naj bodo to družbeni, poslovni ali pa zasebni. Gredo lahko v nezaželjeno (negativno) smer ali v rast.

Samo mi sami lahko izbiramo kateri procesi to bodo in v katero smer jih bomo peljali!

Vajeti bomo vzeli v svoje roke, če bomo ozavestili situacijo in sebe ter hkrati zbrali vso potrebno energijo za spremebo. Ta bo sorazmerna s težavami in vlaganjem energije v njihovo preseganje.

" Brez muje se še čevelj ne obuje! "

 

  1. Oprite se na »prave » ljudi

Izredno pomembno je, da se obdajamo z ljudmi, ki so pozitivni, proaktivni in podporni. To je v krizi prva dobra odločitev, čeprav je za naše duševno dobro, da se vedno skušamo obkroževati le s takimi ljudmi. Nič ni narobe, če  ostale izpuščamo iz naših življenj.

 

  1. Sprejemanje negotovosti

Negotova situacija pomeni, da je ohlapna, zapletena in dvoumna. Nič ni trdnega v tem. Če vas spomnim na  tipe osebnosti postane jasno, da je za obsesivno kompulziven to obdobje najbolj težko, ker za uravnavanje tesnobe potrebuje kontrolo. V teh časih to ni mogoče, zato je lahko stiska tako strukturiranih osebnosti še posebej izrazita.

Tudi za ostale sprejemanje negotovosti ni lahka naloga. Ljudje potrebujemo varnost, stabilnost, strukturo, postavljene cilje in nakazano pot do tja.

Ni potrebo, da to za nas naredijo drugi. Doseganje stabilnosti je veščina, ki jo večina gradi skozi življenje. Da lahko kar najbolj sprejmemo negotovost in gradimo stabilnost, potrebujemo naslednje.

 

  1. Spoznajte in razumite situacijo
  • Objektiven pogled: prebirajte strokovne in nevtralne novice: ne prepustite se manipulaciji, z distanco skušajte pogledati na razmere, ki jim lahko rečemo trenutne, ne podlegaje masovni psihozi

 

  • Subjektiven pogled: okoliščine v katerih smo se vsi prvič znašli, potegnejo za sabo tudi posebne reakcije. Poznavanje svojih preteklih strahov, vam bo omogočilo, da se lažje soočite s sedanjostjo, ker vas stres  fiziološko prisili na nižji IQ in EQ, v nagonsko reakcijo bega ali  napada. Opazujte sebe, opazujte druge. Reakcije so v teh tednih pri mnogih bolj nezavedne kot po navadi.

 

 

  1. Izboljšajte komunikacijo

Komunikacija je lahko dobra ob parih predpostavkah: samozavedanje - to je razumevanje in dobro poznavanje sebe, dobra kontrola impulzov ( čustev, občutkov in stresa) in daljši trening komunikacijskih/ socialnih veščin ( sploh, če niste ravno zgovoren tip človek). Krizo boste prešli precej bolje, če boste upoštevali pomembne točke komunikacije

  • aktivno POSLUŠANJE sogovornika!!
  • jasnost, odkritost in stalnost komunikacije
  • logična in jasna predelitev kanalov komunikacije ( tehnična podpora je pomembna)
  • komunikacija o strahovih tudi v poslovnih okoljih
  • obvladovanje čustev
  • samozavest in samozaupanje
  • kompetenca v povedanem
  • okrepljen feedback  na vprašanja
  • pomembnost empatije
  • pomembnost obvladovanja stresa pred komunikacijo

 

 

  1. Poskrbite zase
  • Najprej so vedno osnovne človeške potrebe:

Fiziološke in psihične : kvalitetna hrana, spanje, počitek, gibanje, sproščanje ( meditacija), pogovor z zaupniki,..

  • Obvladovanje čustev:

Tako kompleksna zadeva kot je obvladovanje čustev  v krizi najbolj verjetno ne bo uspešna. Fiziologija stresa nam tega ne dopušča. Možgani in hormoni delajo po svoje, mi bi zavestno radi nekaj drugega. Razkol gre v izrazit stres, v nezmožnost kontrole nezavednih impulzov.( aktivirajo se bolj primitivni obrambni mehanizmi, bolj pogosto in bolj izrazito). Kar lahko naredimo je, da ozavestimo čustveno stanje v katerem smo in ga SPREJMEMO, se o njem pogovarjamo in razmišljamo na kaj nas spominja ( tako ga povezujemo starimi travmami, potlačenimi spomini, življenjskimi hudimi obdobji, ki so se v nas verjetno ponovno aktivirali). Ozaveščanje stanja v katerem smo, je v teh tednih največ, kar lahko naredimo. Ko bo panika malce popustila, bomo lahko nadaljevali s treningom obvladovanja čustev. Za zdaj je naša skrb, da ne pregorimo in se NE potopimo v strahu, jezi in žalosti - velikih treh.

 

  1. Krepite zaupanje in lojalnost

Nič nas bolj ne razdeli ali poveže kot kriza. Če boste zdaj zavestno pristopali k povezovanju, vas bo to ob koncu krize povezalo še bolj. Povezujemo se lahko tudi neformalno z gestami, ki dajo vedeti, da nam je mar. Pozitivni opomniki na GSM, mailu, veliko pohval, podpore, razumevanja in motivacije od vseh, ne le od nadrejenih,..

Graditi zaupanje je vedno pomembno, je pa kriza priložnost, da pokažemo, da smo tudi zaupanja vredni: Bodite iskreni, na najvišji stopnji integritete, spoštovanja in pripadnosti. Če tega v tem trenutku  ne zmorete  se raje umaknite, kot da podirate trud ostalih kolegov.

 

Tudi lojalnost je dvosmerna cesta. Vodstvo je ne more pričakovati od zaposlenih, če bodo šla pričakovanja le v eni smeri. Pomembno je ljudem omogočiti in sporočiti, da odkrito govorijo o svojih pričakovanjih, potrebah in željah do podjetja. Lojalen človek se MORA počutiti vrednega, samo takrat bo čutil pripadnost in vzajemno korist. Pasivnost v vlogi lojalnosti zato nima kaj iskati! Vsak mora sprejeti svoj delež odgovornosti za to, da sporoči na kakšen način se bo ta visoka vrednota podjetij sploh začela graditi.

 

  1. Pustite za sabo svoj »low performer mode«:

Ljudje smo skozi vse vidike v krizi pod povečevalnim steklom. V tem obdobju bo na plano prišlo dvoje:

  • Vaša prava narava, ki jo v dobrih obdobjih lahko malo zakrivate
  • Vaša sposobnost soočanja s težavami v krizi

To dvoje kot povečevalno steklo pokaže na low performerje,. Dobra novica je, da se nahajamo v najbolj ugodnem času, o lahko spremenimo sebe v potencialno osebo v katero želimo vstopiti že nekaj časa.

Kriza vedno deluje tako, da pospeši procese. Samo mi sami lahko izbiramo kateri procesi to bodo!

E-novice

Prijavite se in poslali vam bomo brezplačen posnetek vodene sprostitve
S prijavo soglašam, da se posredovani podatki uporabijo za namene poslovne komunikacije. Več o politiki zasebnosti.

Zadnja objava na blogu

09.04.2020
Kako ostati v krizi čustveno stabilen in kako iz krize zase dobiti največ

Kriza vedno deluje tako, da pospeši procese, naj bodo to družbeni, poslovni ali pa zasebni. Gredo lahko v nezaželjeno ( negativno ) smer ali v rast.

Samo mi sami lahko izbiramo kateri procesi to bodo in v katero smer jih bomo peljali!

Sledite nam

Beyondmind socialna omrežja