Dihalne vaje in meditacije

20.03.2020

Dihalne vaje

  1. Opazovanje dihanja

Kako globoko, kako hitro, s katerim delom telesa.

 

  1. Trebušno dihanje

Ležimo na hrbtu ali zleknjeno na stolu. Roke so na trebuhu, da opazujemo gibanje trebuha. Z vdihom pazimo, da se dviguje le trebuh, ne pa tudi prsni koš. Občutek je tak, kot bi v trebuhu napihovali žogo. Trebuh se mora ob vdihu napeti in ob izdihu skrčiti. Dihamo počasi in kontrolirano.

 

  1. Štetje dihanja

Vdihnemo in izdihnemo počasi in kontrolirano. Vdihujemo malomalo in počasi.Med tem, ko vdihujemo štejemo do 8 ( če ne gre lahko tudi manj). Pomembno je da si vzamemo čas za vdih. Ta naj bo čim daljši. Enako štejemo tudi izdih. Ta je lahko tudi daljši. 5 do 10 minut.

 

  1. Kontrola dihanja/ pranajama

Predstavljajte si smrčanje? Damo jezik na nebo in zožimo grlo, da ob vdihu slišimo zvok podoben hhhhhssss.Ob izdihu prav tako delo zapremo grlo in poslušamo zvok zraka, ki po zožanem grlu potuje po sistemu.Poudarek na kontroli dihanja in pozornosti na zvok.Hkrati je osnova za so-ham mantro- poslušanje notranjega zvoka.

 

  1. Retencija dihanja

Vdahneš do 4, pavza 4, izdih 4.

 

  1. Izmenično/pranajama

Možganski polobli, ravnovesje, sluz, parna, koncentracija, fiziološko zdravje.

Zapremo levo nosnico, vdahnemo skozi desno. Zapremo desno nosnico, izdahnemo skoz levo. Vdahnemo skozi desno, še vedno zaprto levo. Izdahnemo skozi levo in zapremo desno. Ponovimo 6 ciklov.

 

  1. Štetje dihanja/trajanje

Vdih 1, izdih 2, vdih 3, izdih3,…

 

  1. Jogijsko dihanje

Trodelno, ki vključuje zgornjo blokado z retencijo dihanja in prehodom med diafragmo, sredino pljuč in ključnim delom dihanja.

 

Meditacija

  1. Mantra

Kot sanskrt zvoki ali pa besede, ki nam nekaj pomenijo, lahko tudi kot samo-sugestija.

(OM,SO-HAM. ARUT PERU JOTI, SAT NAM, GAJATRI..)

 

  1. Hodeča meditacija

Pozornost na premikanje telesa in na ta trenutek.

 

  1. Meditacija na bolečino

Sprejmemo in je ne odrivamo, ker je slabše.Dihamo in raztapljamo.

 

  1. Notranji zvok

Z zaprtimi ušesi poslušamo notranje zvoke, šumenje in se nanje koncentriramo.

 

  1. Na objekt

Na zunanji zvok, na sliko, objekt, ki ne sme biti preveč kompleksen, na notranjso sliko.

 

  1. Mirovanje

Odločitev za to, da se ne premikamo, da mirujemo. Če je neizogibno potem se odločimo kaj in kdaj bomo to naredili. Gre bolj za opazovanje notranjih misli, napetosti in pogovora s samim sabo, ki skušajo to ravnanje preprečiti. S časom pritisk, ki sili k premiku uveni.

 

  1. Preprosta

Sedenje in dihanje. Opazujemo dihanje.

 

  1. Spuščanje

Opazujemo misli, ki vznikajo. Čakamo jih in jih opazujemo, a se nanje ne navezujemo. Za pomoč jih gledamo kot na lističe, ki se vozijo mimo nas a vodni gladini ali pa kot na mehurčke, oblake, ki pridejo in i gredo.

 

  1. Na vmesni prostor

Osredotočamo se na dihanje. Med izdihom in ponovnim vdihom je prostor, kjer dihanja ni, nekakšna luknja. Osredotočamo se na to in na cikel dihanja.

 

  1. Čuječnost

Gre za prisotnost, za največje možnost zavedanja tega trenutka, ki vsebuje tako zavedanje telesa, čustev, kot misli. Opazujemo vse tri procese v telesu. Začnemo s telesom in nadgrajujemo postopno čez občutke v misli.

E-novice

Prijavite se in poslali vam bomo brezplačen posnetek vodene sprostitve
S prijavo soglašam, da se posredovani podatki uporabijo za namene poslovne komunikacije. Več o politiki zasebnosti.

Zadnja objava na blogu

07.04.2021
Samota med izolacijo

Naši odzivi na trenutke samote so različni, na osameljenost pa prazaprav ne. Za nekatere obdobje samote prinese globok občutek osamljenosti, nekaterim pa odleže, da so lahko za nekaj časa sami s sabo, vendar taki osamljenosti ne čutijo.

Osamljenost ne pomeni uživati v samoti, ampak je globok občutek praznine, izolacije, zapuščenosti, nepripadnosti, .. Ljudi v takih občutkih puščati same je nečloveško. 

Sledite nam

Beyondmind socialna omrežja